Ett år tillbaka.

Nu är det snart ett år sen jag fick hem Isac. Jag kommer ihåg hur rent ut sagt jävlig han var. Han mosade mig och mina andra stallkamrater när man skulle gå in i boxen, han gick på mig när man skulle leda ut honom i hagen, han reste sig när han satt fast i stallgången och mosade en när man skulle gå förbi honom. För att inte tala om hur han var att rida. Han var seg i munnen och ville bara springa. Han sprang som en stjärnkikare och tog inga hjälper alls, förutom de frammåtbjudande hjälparna, då jäklar blev det fart. Han taktade i skritten, sprang i traven och galoppen blev bara skenaktig trav. Inte alls kul. Jag jobbade mycket med att få honom lugn och åtminstonde kunna skritta ordentligt. När jag tog i tyglarna eller krävde någonting så ställde han sig eller började hoppa på stället. För att inte tala om hur mycket bakom han gick och hur han såg ut i kroppen.








Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Är bilden längst ned den nyaste? :)

2011-08-23 @ 22:28:13
URL: http://dressageforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0