knäpp häst

Igår när jag skulle ta in Sweetheart var hon minst sagt galen! Hon var verkligen en riktigt liten skitunge.. ställde sig på bakbenen, bockade och tillslut slet hon sig. Hon har tydligen varit så hela veckan när jag varit borta, men nu är det nya tag! Hon ska absolut inte tro att hon kan bete sig hur som helst så från och med nu får jag börja med att köra "lyssna på mig" övningar igen.
Jag kände inte att jag ville rida på henne när hon stått i en vecka så jag och Lisa tog ner våra hästar ner på ridbanan. Jag tömkörde Sweet på ena halvan av ridbanan och Lisa red på Isac på andra. Sweetheart var riktigt dukitg, det trodde jag faktiskt inte att hon skulle vara med tanke på hur hon tidigare betett sig. Tömkörde bara i skritt och trav i kanske 10 minuter en kvart eftersom hon skötte sig så fint. Det verkade som att hon tyckte att det var roligt att få göra något igen :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0