Osams i riduset.

Idag var en såndär dag där det verkligen inte funkade. Vi red till ridhuset och Isac var superfin under framridningen. Gjorde lite övergångar och halter och han lyssnade verkligen klockrent! Men en helt plötsligt så slog det slint och han blev jättestark och bet sig fast i vänstersidan. Ingenting fungerade som det skulle och jag blev bara mer och mer frustrerad. Jag känner mig så elak ibland när jag blir irriterad på honom, för egentligen är det väl inte hans fel men jag blir bara så sjukt arg när han skiter i mig. Vissa dagar är han såhär, bara stänger av och kutar iväg. För Jennie gick det skitbra och för mig uruselt. Ibland känner jag mig bara så sjukt kass på att rida. Tur att vi får lite hjälp i helgen, det behövs verkligen!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sv; Jag vet han är super fin. Jag älskar honom! :) Din är också super fin! <3

2011-08-10 @ 13:40:58
URL: http://huvigascharlie.blogg.se/
Postat av: Marina

Du är jätte duktig liza och det vet du men så där är det för alla då och då det klaffar inte alls helt enkelt men då är det bara att ta nya tag en annan dag. Lycka till

2011-08-10 @ 14:02:58
Postat av: Sandra - Hon med isabellen!

Sv: Åh tack, ja det är jag verkligen! Han är det finaste jag har :')

2011-08-10 @ 14:12:06
URL: http://ponnybruden.blogg.se/
Postat av: Lisa - Dressyrfokus.blogg.se

SV till Marina: Tack kompis. Det värmer verkligen!

2011-08-10 @ 14:21:24
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Tror det är mycket från häst till häst hur de fungerar på de olika betten. Min fungerar tex inte alls på ett vanligt tredelat utan han lägger huvudet på sned, kryper ihop eller drar. Inte harmonisk alls alltså! Jag hoppades på att det var stabiliteten som fattades på det tredelade så jag provade ett med fasta ringar, och det verkar som det gjorde susen :)

Tycker också det är superviktigt med variation!

2011-08-10 @ 14:27:58
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Amanda- ponnyryttare & fotograf

Eller hur! Den känslan är så jävla jobbig, man känner sig sämst i hela världen. :( Idag var exakt samma grej med min ena ponny, han total-sket i mig och han stack iväg med huvudet uppe bland molnen, sket i att jag försökte få honom att skritta, utan han bara gick och taktade.. har ju iof inte haft honom så länge, så känner ju inte honom heller.. men till slut lyckades jag, men just i det tillfället kände jag mig rätt maktlös.. x)

2011-08-10 @ 15:56:24
URL: http://allroundponnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0