Ponnyfläta vs. knoppar.

Jag tycker att ponny/kallblodsfläta är sjukt snyggt på lite grövre hästar. Knopparna blir oftast så tjocka och bulliga, då är det mycket snyggare att dra en fläta genom hela manen. En spänd och hög fläta ska det vara! På lite smäckrare hästar med smalare hals är det däremot snyggare med knoppar då de oftast inte har så tjock man. Ska försöka fläta ihop en kallblodsfläta på Isac imorgon så får ni se hur snygg han blir!


Felicia, ponnyn som jag hade hand om på ridskolan och tävlade några enstaka gånger för några år sedan hade sjukt tjock man. Hennes knoppar blev som stora bullar och det tog lång tid att knoppa henne om det skulle bli snyggt. Så när hon skulle vara fin så gjorde jag ponnyfläta på henne, förutom när vi var ute och tävlade, då knoppade jag av någon konstig anledning? De stod ut från själva halsen och var inte alls speciellt fina, haha! Ung och dum eller vad säger man?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0