Regnigt värre.

Idag har det varit en riktigt värdelös och trist dag. Regnet har öst ner hela dagen och i och med att det regnar tar allting hundra gånger så lång tid. Mockade först åt Sweetheart då hon hade stått inne inatt, fyllde på med halm, fixade höpåsar och kraftfoder. Sen plockade jag in min fina (och genomblöta) kuse. Hängde upp täcket i torkrummet och sen fixade jag honom för att rida en sväng till ridhuset. Skrittade iväg i regnet med ländtäcke och regnjacka på. Väl framme blev han lite stel i yttersidan men släppte efter ett tag, är helt okej nöjd med hans prestation idag. Han var så sjukt pigg då han har stått i två dagar..

Hemma igen pysslade jag om min kuse, släppte in honom i boxen och gav honom mat. Tog även in Sweetheart som var mer vild än galen. Det har hon varit de senaste dagarna när jag har tagit in henne. Tror att hon har överskottsenergi utav bara tusan och tycker att det är kul såfort det händer någonting. Men imorgon kommer i alla fall Jennie hem! Med båda hästarna inne och matade drog jag mig från stallet och hem till en varm och skön dusch!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0