Trimmar hovskägg.

När jag fick hem Isac från hans förra hem så var han inte bara tjock och omusklad. Han var också hårig! Och jag gillar inte allt överskottshår som inte har någon funktion och bara sticker ut. Då syftar jag såklart på, utstickande öronhår och hovskägg.

Hovskägg passar på hästar som ska ha mycket hovskägg, tex. tinkerhästar, ardenners osv, då är det riktigt fräckt! Men när det bara är en liten fjanttuss så är det bara fult. Jag tycker dessutom att det är mycket lättare att hålla rent i karlederna när det inte är en massa hår där, så därför klipper jag bort det. Det är hur lätt som helst, bara att ta en borste och sax och sen är det bara att klippa.

Vill ni att jag ska göra en film om hur jag trimmar bort allt överskottshår?


här ser ni en pinsamt kass gammal mobildbild på före och efter klippningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0