Tidsfördriv.

Har man tråkigt en lördagskväll så gör man. Hittade den här listan hos teamnorrlandsryttarna.blogg.se och tyckte att den verkade kul. Men det kom upp en hel del minnen och jobbiga tankar när man skulle fundera ut ett svar faktiskt...


Vilken häst:

Har lärt dig mest? Isac tror jag nog. Han har framför allt lärt mig att man inte får ge upp och efter allt slit och alla gånger man har varit tvärförbannad så kommer den där lilla stunden då allting faller på plats och man kommer på varför man håller på med hästar.



Har du hoppat högst med? Oj, jag vet faktiskt inte. Är ju ingen hoppare som sagt, men det kanske är Felicia? Eller någon annan häst från ridskolan.
Har du ridit svårast rörelse i dressyr med? Xinombra red jag lite galopppiruetter och galoppombyten i vartannat på. Hon var riktigt fin när hon väl ville.
Har varit galnast på uteritter? Piltur, en häst som jag red några gånger när vi varit på weekends på Kopparhult. Han var i princip galen, och snabbt kunde han springa!
Har varit mest positivt inställd till arbete? Isac. Han tycker alltid att det är kul att göra saker, även om han kanske inte alltid lyssnar på mig så tycker han alltid att det är skitkul.
Har du tävlat högst på? Ciazon.
Har varit mest svårriden? Xinombra tror jag. Hon var riktigt svår att få att gå i ärlig avslappnad form.
Har varit snällast vad det gäller ALLT? Felicia. Snällare ponny får man leta efter, och bättre.
Har varit mest social? Tintin. Han vill alltid mysa och kom alltid fram i hagen först av alla.
Har varit "fjolligast"? Jag vet faktiskt inte, har hållt mig ifrån de här som fjollar för allting faktiskt.
Har bäst hoppteknik? Både Tintin och Xinombra hade grym hoppteknik när hon väl ville. Så sjukt fina hästar!



Har varit mest hjälpsam?
Det måste nog vara Felicia. Hon har hjälpt mig genom så mycket, och lärt mig det mesta.
Har du flest vinster på? Har bara två vinster, varav en på Felicia och en på Ciazon.
Har du flest övriga placeringar på? -
Har du ramlat av mest? Loppan som jag red när jag var liten. En envis shetlandsponny som hade världens kortaste halst och älskade mat. Så såfort hon körde ner huvudet så åkte man rakt fram och tippade av.
Har du litat på mest? Felicia. Henne kan jag göra allt med.
Har litat på dig mest som ryttare? Jag vet faktiskt inte. Isac har varit rädd för saker när andra har ridit men inte ens brytt sig när jag suttit på, så jag måste väl säga honom.
Har du älskat mest? Mest och mest, men Felicia kommer alltid att ligga mig närmast om hjärtat.
Saknar du mest? Felicia utan tvekan, varje dag.
Var roligast att rida ALLA dagar i veckan? Alla hästar är roliga att rida. 
Önskar du att du fick längre tid tillsammans med? Dem alla som nu är borta. Ett hästliv är alldeles för kort.
Skulle du vilja att det var något annorlunda med? Felicia. Jag önskar att hon inte behövde stå på ridskolan, att jag hade multum med pengar så att hon kunde gå hos mig och bara vara. Kanske ridas ut i skogen lite då och då. Pysslas med varje dag och bara få vara. Min älskade ponny.


Kommentarer
Postat av: Jessica - Team Norrlandsryttarna!

sv; ååh, tusen tack! :D

2011-08-27 @ 22:49:20
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0