Vi i stallet

"Vi i stallet" är en teoritävling om hästar som är öppen för alla mellan 10-13 år. När jag var 13 (?) år var jag och två kompisar till mig med i "vi i stallet", det var alltså 2007, vi fick ämnet "så funkar hästen". Vi pluggade och pluggade och kunde allt som stod i boken man hade fått vilket resulterade att en av oss kunde alla skelettets delar, en kunde hästens alla delar och den tredje kunde hästens muskler + en massa annat. Vi kom 2a bara nått poäng ifrån de som vann men vad gjorde det? VI var två i Uppland och hade lärt oss massor! :D

Sådana tävligar uppmuntrar jag verkligen, att man får lära sig en massa basic kring hästar och deras miljö är jätteviktigt redan när man är små. Kunskap är makt!


Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, vi var ju trots allt jävligt bra på den tiden! Hästkunskap cup borde du också prova på. Mycket roligare och större! :D

2011-08-24 @ 14:14:23
URL: http://soffzz.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, klart vi är! Det förstås. Kursen hästkunskap (fortsättning efter ULK) pratar lite om foder och grejer. Rekommenderas starkt! :)

2011-08-24 @ 17:25:57
URL: http://soffzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0