Beröm!

När jag rider är jag väldigt noga att berömma hästen om den gör rätt. Det kan vara med rösten eller med en klapp på halsen. Många berömmer sina hästar på olika sätt, vissa gör som jag, med rösten eller en klapp på halsen medan andra låter sin häst skritta på lång tygel, stannar upp och ger hästen godis och vissa kanske inte ens lägger någon vikt i att berömma. Jag känner att det är viktigt att uppmuntra det hästen gör rätt samtidigt som man kanske inte lägger någon större vikt på att bli arg eller sur på det hästen gör fel. Jag tror att hästen blir gladare och dessutom tror jag att ryttaren även påverkas medvetet eller omedvetet av berömmet som hon eller han gett sin häst. Hur berömmer du din häst? :)








Kommentarer
Postat av: Anna - FrieserKär

Tycker också att det är riktigt viktigt med beröm.

Men vill ju ha en häst som tycker att det är kul att arbeta!

Brukar berömma främst med rösten, och sen så lättar jag gärna lite tygeln/tömmen och klappar :)

2011-09-03 @ 21:10:31
URL: http://frieserkar.blogg.se/
Postat av: Malin

fin bild <3

2011-09-03 @ 22:00:49
URL: http://sjoisponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0