Ett litet tips.

En sak som vi ryttare ofta gör fel är att vi tänker aldelles för mycket på ordet inte. Vi tänker "shit jag får inte bli hård i handen nu" eller "hoppas att han inte blir spänd nu när jag rider förbi dommarbordet". Men när hjärnan hör ordet "inte" så måste den först genomföra själva processen för att sedan kunna förhindra den. För om någon säger: Tänk inte på en svart häst! Så är det första man tänker på en svart häst, och sedan kan hjärnan ta sig tid att försöka radera det ur tanken.

Så istället för att tänka inte, så formulera om meningen. Tänk istället: "Nu ska jag rida med mjuk hand" eller "Min häst travar lugnt och fint förbi dommarbordet". Sudda bort alla inten och jobba på! :)




Kommentarer
Postat av: Noomie

Bra tips! :)

2011-09-13 @ 11:08:39
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0