Uteritt/ridhus

Igår red Lisa och jag ut med pållarna! När vi började närma oss ridhuset kom jag på att jag gärnba skulle vilja gå in i ridhuset och köra något varv i galopp max 10 min, och så blev det. Och gud vad bra ridning! Det första Sweetheart gjorde var att hoppa rakt upp i luften (av någon konstig anledning tycker hon skimmlar är konstiga) och pigg vart hon. Men jag struntade i det och red vidare och jisses var Sweetheart var fin! Fattade rätt galopp alla gånger förutom en, och den gången glömde jag att göra halvhalt och var allmänt slarvig. Rund och fin galopp och vilken bjudning. Vi red inte ens 10 min i ridhuset och när vi red hem var både jag och Lisa super nöjda över våra fina hästar. :) Sweetheart verkade också nöjd, gullis!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0