Fullblod eller kallblod?

Bestämde mig för att rida ut en sväng trots att jag redan hängt i stallet i tre timmar. Så jag slängde på Isac allting och vi begav oss ut i mörkret. Jag hade mina föraningar om att Isac skulle vara pigg, men inte så pigg som han var! Det var verkligen som att sitta på en tickande bomb. Han flög i luften för minsta lilla, blåste upp sig och gick med spänd nacke första 500 meterna. Sen slappnade han av litegrann ett tag och började jobba. Travade och galopperade ganska mycket, men i ett lugnt tempo, jag ville inte ha någon skentur i mörkret. Helt okej fin häst som gick förvånansvärt bra att sitta ner på idag, trots lite tvärhopp hit och dit.

När jag till slut gav honom långa tyglar på vägen hem så var det powerwalking kan jag säga. Isac hade så bråttom att han glömde bort vilken ben som skulle ner i marken först. Tur att han är söt!



/ Lisa


Kommentarer
Postat av: felicia

Grymt härlig blogg! :D

2012-01-03 @ 00:04:03
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0