Transportåkande.

Eftersom att jag alltid tänker på det värsta som kan hända när vi kör transport så är jag ganska noga med vad Isac har på sig i transporten och vad jag har med mig.

Isac har alltid på sig detta (oavsett hur långt vi ska åka):

Lindor med padd under
Boots på framtassarna
Lädergrimma med ludd i nacken och nosen
Svetttäcke/innetäcke/bomullstäcke

Jag har alltid väggen i mitten så att man kan fästa bommen bakom rumpan. Överluckan är självklart alltid stängdnär man kör oavsett vad det är för väder, däremot kan man öppna en liten ventil på dörren så att det kommer in lite frisk luft. I grimman sitter en "inplastad" kedja med säkerhetsspänne. I bilen har vi alltid en kniv med oss.

Jag försöker att inte ge Isac mat i transporten när han åker. Däremot om vi har varit på träning så kan han få äta en stund i transporten. Jag ger honom hellre mat innan och efter resan oavsett om vi ska åka långt. Ska man själva hoppa ur och äta så kan man hänga upp en Ikeapåse så att han får käka ett tag.

När jag lastar Isac använder jag alltid mig av kedjegrimskaft och ett spö för att peta lite om det behövs. Allt för att undvika stress och bråk.



/ Lisa


Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: På hästen eller luvan haha? Luvan finns bara i full (tror jag) och jag har haft den på alla mina hästar (c-ponny, d-ponny och nu denna på ca 158 :))

2012-01-02 @ 01:18:57
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Linnea - buspollen

Tack :) vad glad jag blir! :D

2012-01-02 @ 08:45:48
URL: http://buspollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0