Om Lisa & Isac.

Det är väl meningen att jag ska berätta om mig själv här, det är alltid lika svårt. Jag är väl egentligen lik alla andra men ändå verkligen inte. Född i den sista månaden på året, det är jag sådär lagom glad över. Men någon ska väl fylla år sent också, annars skulle det nog inte fungera. Utbildar mig till plattsättare och går sista året på gymnasiet nu. Jag och Jennie gick i samma klass från sjuan till nian, red på ridskolan ihop, hängde på helgerna, och nu (efter lång tids tjatande) står vi i samma stall.

Hästen jag har heter Isac. Eller nu ljög jag nog dubbelt, egentligen heter han Grötta Ari och han är inte heller min på riktigt. Jag har haft Isac på foder sen den 29 augusti 2010 och enligt kontraktet ska jag ha honom tom. maj 2012, sen får vi väl se hur det blir med den saken.
Isac är född 2004 och är av rasen nordsvensk travare. Han är född i Norge där han kördes in, men när de insåg att han inte var att ha någonting framför kärran såldes han raskt till en kille i Sverige som red in honom. Därifrån såldes han sedan ner till Karlsborg, i västra Götaland, och fick gå på turridning i ca två år. När jag tog honom på foder såg jag det mest som ett projekt, en utmaning. Och det kan man verkligen snacka om att jag har fått. Jag har aldrig haft det så svårt som med Isac, men jag har inte heller upplevt den här otroliga känslan av att lyckas förut. Vi jobbar med olika saker varje dag, både för att komma närmare varandra och för att komma frammåt i våran utveckling, tillsammans. Han är verkligen inget projekt, han är min bästa kompis.

 


Som ni säkert förstår så ägnar jag mig för det mesta åt dressyr. Det är verkligen någonting som jag har fastnat för, och det är dressyr som jag vill hålla på med. Tränar just nu för Kerstin Rydberg en helg varje månad, men hoppas på att kunna hitta nånting mer så snart som möjligt. Annars är det mycket träning utomhus, intervaller, klättring osv. Jag tycker att det är sjukt kul och viktigt att variera arbetet så mycket som möjligt. Både för att jobba på olika sätt men  också för att hålla igång suget i all träning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0