Är huvudet dumt...

Första gången jag försöker skriva från min iPhone, får se hur det går... Jag har tänkt på en sak. Hur kommer det sig att så många bland de bäst rankade i dressyr aldrig har det föremål, som vi andra tycker är så självklart, på huvudet när de rider på hemmaplan? Jag menar såklart ridhjälm för er som inte förstår ett skvatt om vad jag skriver om. Haha :) Tillbaka till saken. Jag undrar, hur svårt kan det egentligen vara att sätta på sig en ridhjälm? Som faktiskt är en otroligt bra uppfinning ifall,ifall,ifall olyckan skulle vara framme.

När man växer upp och börjar lära sig rida anväder man ju alltid ridhjälm. Varför är det så självklart att man ska rida utan den bara för att man är bland de bättre ryttarna i sitt land eller i världen? Kanske kommer jag själv vara en sådan ryttare som rider utan hjälm någon gång i framtiden jag med, och det är såklart alltid lätt att döma. Men egentligen undrar jag mest bara varför det är som det är... Haha någon som tror sig veta? :)


bild från: http://www.elrobledal.com


Kommentarer
Postat av: Anonym

En tanke jag har är att många av våra elitryttare på något sätt tränat och jobbat utomlands. Jag har själv gjort det och på många ställen blir man retad och klassad som feg och dålig ryttare om man rider med hjälm. Så har man ridit några år utan och sedan flyttar tillbaka till Sverige så kanske hjälmen lämnades i det förflutna? :P Men det är bara en teori jag har om saken. :)

2011-09-05 @ 18:30:33
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

Loggar du in via safari eller har det (äntligen) kommit en app? :)



Kram Anna

2011-09-06 @ 20:04:42
URL: http://colts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0