Händelserik dag!

För det första så red jag ensam på Sweetheart för första gången till ridhuset idag! Hon var jätte duktig trots att vi stötte på Lisa / Isac och sedan när jag kommit till en hage i Nåntuna så mötte jag en travande Torun / Mistral. Sweetheart bara traskade vidre, och jag är så himla stolt över henne! :D

Dock så var vi nära ögat att sparka på en bil och krocka med en motorcykel.. Okej jag ska förklara. Sweetheart vart lite istadig när jag skulle gå in i ridhuset och började backa mot en bil som stod på stallplanen. Jag försökte driva på henne och då sparkade hon och var kanske 10 cm ifrån att slå i bilen. Hon hade smuts i hoven som derrimot träffade bilen och då vart hon rädd och stuttsade i väg. Varav jag tappar stigbyglarna och sitter på en skenande Sweetheart mot vägen. Jag vart inte särskillt rädd utan tänkte snarare " åh nej jag har inte lust att trilla av i dag.." Och sen ser jag en motorcykel som kommer farande och då fick jag stopp på henne.

Sweetheart gick som en klocka idag, hon var verkligen super duktig! Så jag kan inte vara mer än stolt över henne att hon faktiskt utvecklats både i ridningen och i att hon vågar mer. Sussie tyckte att det var en enorm skillnad på henne från bara förra lördagen då hon bara gick på tårna óch inte ville alls. Lisa fottade idag också, ska bli kul och se hur bilderna blev! :D








Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: TACK! :D ja han är min :)

2011-09-17 @ 19:35:30
URL: http://orlysofie.blogg.se/
Postat av: Hanna

älskar bilden, så charmig :D

2011-09-17 @ 21:55:42
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0