Lindad eller ej?

Varje gång jag rider "ordentligt" dvs. i ridhuset, på banan eller om jag ska hårdjobba ute så är jag noga med att linda Isac. Jag lindar alltid med fleece utan padd mest beroende på att jag inte har några riktiga ridpaddar utan bara stora paddar som jag har när han står lindad i transporten eller i stallet. Sen att jag för det mesta matchar med schabraken och tycker att lindor är snyggt är ju en annan femma ;). Hur noga är ni med att linda era hästar? Om ni inte gör det, vad har ni istället på benen?


Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästfantast

Jag har inga lindor men ska köpa så fort jag har lite pengar över till det (vid nästa Ullared-trip kanske)! :) Har ju precis skaffat min foderhäst, hennes ägare har redan det mesta till henne men benskydd och lindor är nog det enda hon inte har. Hon brukade linda benen på henne när hon red henne, mest för stödets skull då Astrid har ganska tunna ben (om jag säger att hon måste ha ponnyskydd, så förstår du säkert vad jag menar), men nu använder hon lindorna som stallbandage eller i hagen till andra hästar. Jag brukar använda "dressyrdamasker" eller vanliga senskydd fram och strykkappor bak, men ännu bättre vore ju såklart om jag lindade benen på henne :)

2012-01-04 @ 12:25:10
URL: http://hastfantast.blogspot.com
Postat av: kajsa

På Pingu kan jag linda någon gång ibland, annars får han alltid vara utan.

Lancer har jag ibland benskydd och boots på, men han får oftast gå utan :) Har aldrig lindat honom faktiskt, men får prova de någon dag.

Miranda har jag alltid benskydd och boots på, lindar inte henne :)

2012-01-04 @ 22:16:05
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: elsa

Brukar linda benen på mina hästar i alla fall när jag rider dressyr. Jag gör det ju för att skydda benen men på min gamla häst som är 18år och går ganska mycket fälttävlan när det är säsong så lindar jag benen mycket för att det ger bra stöd till benen:)

2012-01-05 @ 18:56:40
URL: http://ezzaaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0