Är huvudet dumt....

Ibland när jag skrittar ut så rider jag i vanliga jumpaskor. Ibland är det bara så att jag inte orkar byta till "riktiga ridskor", men ibland gör jag det bara för att det helt enkelt är mycket skönare. Det har också hänt att jag har ridit med dom på banan, tex. om mamma har ridit först och sen blir jag sugen och hoppar upp.

Jag kan hålla med om att det är ansvarslöst och onödigt då jag vet att det innebär många risker. Att rida med jumpaskor när man rider barbacka är absolut ingen fara, men det är när stigbyglarna blir inblandade som det börjar innebära risker. Även fastän jag är medveten om riskerna så händer det ibland... Brukar ni slappa till det och rida i "vanliga" skor ibland? Eller tycker ni bara att det är helidiotiskt?




Kommentarer
Postat av: Sara

Brukar välja att rida barbacka då istället, speciellt om jag bara ska skritta :)

2011-08-14 @ 14:04:00
Postat av: Sara

läget idag? :)

2011-08-14 @ 14:28:39
URL: http://sarawangmark.blogg.se/
Postat av: Therése

Har bara ridit i gympaskor en enda gång, på banan. Det gick ju bra men kommer nog inte upprepas :) Dock rider jag typ alltid i gympaskor när jag rider barbacka :)

2011-08-14 @ 14:39:21
Postat av: Sara

Har gjort det ca 1 gång, men brukar undvika det och rida barbacka eller utan stigbyglar då :)

2011-08-14 @ 20:23:44
URL: http://fotoryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0