Lindorsnack.

Innan jag går och lägger mig måste jag bara tycka till om en sak. Jag förstår mig inte på folk som säger "jag lindar bara för att det är snyggt, hehe". Alltså, det är klart att jag tycker att det snyggaste alternativet absolut är att linda. Men man lindar ju inte i första hand för att det är snyggt?! Eller?

Jag lindar för att ge stöd, skydd och värme då hästen arbetas. Om Isac ska åka transport har jag alltid lindor + padd på alla fyra, och även ibland om han har gått hårt på kvällen och riskerar att bli svullen i benen. Sen att man matchar lindorna med schabraket osv. det är en helt annan sak. Men om man lindar endast för att det är snyggt, borde man verkligen linda överhuvudtaget då? Hur vet man att man gör rätt om man inte vet dess funktion?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0