Om Jennie

Jennie Holmén här. Nu när min kompanjon Lisa varit så duktig och börjar blogga å grejer så måste jag skynda mig att presentera mig själv och min häst Sweetheart. Vi får se hur det går ... 

Jag som har Sweetheart heter då Jennie och är snart 18 år gammal. Jag bor i Uppsala och går sista året på Fyrisskolan med inriktningen på juridik och kriminalteknik. Som Lisa redan nämnt så gick vi i samma klass osv osv osv och står nu i äntligen i samma stall! :D

När jag var 6 år gammal så började jag rida i ett privatstall som skulle hålla lektioner för mig, min syster och våra två grannar. Från början var jag lite feg och ville inte gärna galoppera själv, men efter mycket om och men så kom jag alltid till stallet och med ett glatt leende frågade "ska vi galoppera idag?" Privatstallet som låg i Skeve omvandlades efter något år till en liten verksamhet och jag höll mig kvar där i cirka 4 år. Där fick jag all min balans, och det kan jag tala om var inte smärtfritt! haha nej, jag fick till och med ett diplom som visade att jag var otroligt tapper och ja .. att jag trillat av mest av alla!

Jag började sedan rida på Lagga som är en ridskola inte så långt i från oss. Där började mitt intresse för hästar växa till mer än just en hobby. Jag tillbringade varenda helg och lov där i cirka 5 år. Medryttarhästar kom och gick och det var allt i från b-ponnyer till hästar som var 183 i manken.

I slutet av min ridskolaperiod så skaffade jag äntligen en foderponny. Han hette och heter fortfarande Miljon.  Jag hade Miljon i 2 underbara år. Under dessa år tävlade vi upp till LA.1, racade i skog och mark, var livrädda för kossor och hade allmänt kul! Han är en ponny som jag fått en väldigt fin kontakt med och saknar otroligt mycket.

      Miljon och Jennie

Idag har jag lilla Sweetheart som faktisk är min egen, och jag hoppas att jag kommer att ha kvar henne i många många år ! Sweetheart är en 4åring som är född 23 april 2007 och med sina 163 cm i manken så är hon en smäcker liten tjej. Hon är importerad från tyskland och ses som en oldenburger och är efter e. Johnson - Jazz u. Renoir I - Romadour II

       



jenniesloggo

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0