Stretching

Efter varje gång jag har ridit så stretchar jag Sweethearts ben, sidor och rygg. Men jag strechar henne bara när hon är varm, jag spolar alltså aldrig av henne innan. Det är inte bra att stretcha en kall häst det skadar mer än vad det hjälper! Hur som haver så får för mig att hon blir mycket smidigare när jag stretchat och om hon skulle få träningsvärk så blir den betydligt lindrigare. Tänk er själva när ni tränat och inte stretchat efter, då är det inte kul att kliva upp ur sängen dagen efter! Visserligen är jag otroligt dålig på att stretcha mig själv efter jag ridit men så är det med oss ryttare, vi alla sätter ju våra hästar i första hand!


Så jag tänkte lägga upp lite olika inlägg under veckan som kommer att handla om hur man stretchar, hur det ser ut och vad man stetchar i hästens kropp. Lite som en "stretching skola". Om ni har lite tips och idéer så får ni mer än gärna dela med er av dom! :D





Kommentarer
Postat av: Annelie Kindberg

Mycket fin bild på headern du har Jennie! Och du meeeh förstås Lisa. Gillar er nya blogg! Fortsätt. Pözz

2011-08-10 @ 11:10:27
URL: http://equinephotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0