Två hästar i en smäll.

Det fick bli ännu en skrittur för Isac idag. Jag tror att han tyckte att det var riktigt skönt faktiskt. Det var äckligt och klibbigt väder, ena sekunden var det kallt och andra supervarmt. Vi travade en liten bit men Isac kändes så stel och stark i vänstersidan och jag var segare än segast så jag orkade inte. Böjde igenom honom tills han lossnade och sen skrittade jag resten på långa tyglar med musik i öronen. Märkte hur hela hästen skakade till ibland och då insåg jag att han gick runt och gnäggade för sig själv. Så himla söt! Väl tillbaka i stallet fick han käk, täcke på sig och sen ut i hagen.


Sen var det dags för Sweetheart. Tog in henne i boxen, gav henne kraftfoder och borstade henne litegrann. Hon var lite smålerig och skulle ju ha på sig täcke över natten så då fick hon lite borstning. Men sen när jag dragit på henne täcket och var påväg ner mot hagen då blev det action må jag säga. Hon trippade hela vägen ner mot hagen och gick fram och tillbaka vid grinden, sen när jag öppnat for hon in och började trampa på stället. Jag klappade henne lite och tog av henne grimman ganska omgående och då flög hon iväg och brallade utav bara den! Hennes kompisar i hagen rörde inte en min men hon brallade i minst 2 minuter. Överskottsenergi?

 


Kommentarer
Postat av: Malin

sv. aah, visst är dom! :D

2011-08-15 @ 20:41:26
URL: http://sjoisponny.blogg.se/
Postat av: josephine-TÄVLINGAR PÅ BLOGGEN!

SV kul att du är med!

2011-08-15 @ 21:59:37
URL: http://twinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0