Uteritt på schemat!

Snart kommer Lisa och hämtar mig på moppen och då far vi vidare till stallet. Idag står det uteritt på schemat och Lisa och jag har pratat om att köra mycket övergångar i främst galoppen då båda våra hästar måste stärkas där endel.

Sweetheart tycker om att ridas ut, och personligen tycker jag att det är ett utmärkt sätt att träna på bland annat övergångar/tempoväxlingar då hästen oftast får mer bjudning ute. Många som står i stall med ridhus "glömmer" ofta bort att rida ut i skog och mark utan harvar runt i ridhuset dag in och dag ut. Jag tycker att ridhus är en otroligt bra uppfinning men de flesta hästar jag ridit mår bra och blir mer motiverade när man varierar sin träning inne och ute! Hur ofta rider ni ut? :)


            
 
                                                                           




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0