Bäddar?

Jag har en liten fundering kring det här med bädd. Själv tycker jag att det bara verkar jobbigt och ganska ofräscht, men jag antar att det finns en hel del fördelar med det. Men hur bra är det egentligen för hästen? Det kan inte vara så bra att andas in alla aromer som blir av allt gammalt kiss, och dessutom kan det inte lukta så gott? Och risken för strålröta osv lär ju bli större. Eller? Och vad är det bästa att ha bädd på, halm, torv eller spån? Är det någon som vet mer om bäddar så skriv gärna! :)




Kommentarer
Postat av: Lamia - Hästblogg

Vi är inne på vår första vecka med bäddar...man ska vara noga med att använda stalosan eller kalk under, sen ta bort ALLT bajs och ha ett rent lager spån ovanpå alltid. Får uppdatera hur det går!

2011-09-14 @ 23:29:37
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Sofia

Att ha bädd på spån gör ju att hästen slipper dammet som kan bli av nytt spån, plus att det blir mer svikt för dem att stå på. Jag mockar såklart ut det som är ordentligt blött, resten trampar jag till.

2011-09-15 @ 15:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0