hämta hästen ur hagen..

I vanliga fall när jag ska hämta Sweet ur hagen så ropar jag på henne och busvisslar. I går gjorde jag precis som vanligt och jag hann inte ens gå in i hagen förän Sweetheart kommer i full rulle och bockandes! I släptåg har hon sina två tjejkompisar som också gör några ordentliga repor. Plöttsligt hörde jag att det dundrade i marken bakom mig, så jag vände mig om och såg att Mistral också kom i full galopp i från en annan hage. Inte nog med det så kommer Kingen som går i hagen brevid stona som också kom galopp. Haha, jag vet inte rikigt vad som hände, men alla verkade väldigt sugna på att komma in!

Att ropa på sin häst när man ska hämta den ur hagen är inte svårt, men att få hästen komma kan vara svårare.. Sweetheart kommer för det mesta när jag ropar, men det händer ju så klart att hon skiter fullständigt i mig. Personligen blir jag så himla glad när man får respons när man ropar på sin häst, alltså att din häst faktiskt kommer fram till dig. Brukar era hästar komma när ni ropar på dem? Och visst blir man glad när de väl gör det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0