Lastträning

Idag så fick jag hjälp av pappa att lastträna Sweet. Jag började med att rida så att hon inte skulle ha för mycket energi. Pappa och jag bestämde att så fort hon gått in så skulle vi stänga och så skulle hon få stå och äta en stund och sedan gå ut. På mindre än 5 minuter var hon i transporten, relativt självmant.. Stod där och mumsa i sig krafftfoder och äpplen. Riktigt duktig var hon! Några sådanna här gånger till och jag tror att hon kommer vara lättlastad. :D

Jag känner att jag inte vill använda mig av linor eller spö, eftersom att jag vill att min häst ska gå in i transporten någolunda självmant. Jag vill inte tvinga min häst till att göra något som hon eller han tycker är läskigt. Att tvinga en häst att gå in i transporten kan ju göra saker och ting värre än vad det igentligen är. Så det enda jag använder mig av är kejda + longerlina (istället för grimmskaft), gammla transport skydd + boots runt om.
Jag har egentligen ett par snygga nya transportskydd men dom får hon inte använda förän hon kan behärska sig ;)





ps. Jag tog kort på sweetheart men min dator vill inte sammarbeta när jag ska ladda upp dom på datorn... Ville inte att inlägget skulle se allt för tråkigt ut så tog en transport bild på Miljon. haha ds.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0