Uteritt på schemat!

Idag blir det uteritt efter två dagars ridning i ridhuset. Igår så kändes Sweet lite matt, inte rikigt den energi som hon brukar ha, hon kanske hade lite träningsvärk. Jag kände också att jag själv inte rikigt kom ner i sadeln och fick i genom mina hjälper hela tiden. Men tillslut så bestämde jag mig för att ge allt sista minuterna och då fick jag till en rikigt bra galopp i båda varven med en bra känsla. Sweetheart var trött och jag var trött så då avslutade vi, med den bra känslan.

Jag känner att det är väldigt viktigt att avsluta varje ridpass med något som gått bra för både ditt eget och hästens självförtroende skull.


Idag blir det uteritt med Lisa och Isac, det är Sweetheart mycket välförtjänt av. På lördag blir det träning för Sussie igen. Ska ni rida idag? Vad ska ni i sånt fall göra?








Kommentarer
Postat av: bella-skötare på welshmonutain-ponnyn Amour

Jag rider på ridskola och vi ska ha markarbete :)

2011-09-16 @ 15:01:20
URL: http://stoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0